Radat 1966
Pituudet
Sija | Rata | Maa | Pituus
|
---|
1. | Nürburgring | Saksa | 22 810 m
|
2. | Spa | Belgia | 14 100 m
|
3. | Reims | Ranska | 8 302 m
|
4. | Monza | Italia | 5 750 m
|
5. | México | Meksiko | 5 000 m
|
6. | Brands Hatch | Britannia | 4 264 m
|
7. | Zandvoort | Hollanti | 4 193 m
|
8. | Watkins Glen | Yhdysvallat | 3 701 m
|
9. | Monaco | Monaco | 3 145 m
|
Keskipituus | 7 918 m
|
Rataennätykset
Rata | Kuljettaja | Auto | Vuosi | Aika | Keskinopeus
|
---|
Reims | Lorenzo Bandini | Ferrari | 1966 | 2.11,3 | 227,6 km/t
|
Monza | Ludovico Scarfiotti | Ferrari | 1966 | 1.32,4 | 224,0 km/t
|
Spa | Dan Gurney | Brabham-Climax | 1964 | 3.49,2 | 221,4 km/t
|
Watkins Glen | John Surtees | Cooper-Maserati | 1966 | 1.09,67 | 191,23 km/t
|
Zandvoort (4193 m) | Jim Clark | Lotus-Climax | 1965 | 1.30,6 | 166,6 km/t
|
Denny Hulme | Brabham-Repco | 1966 | 1.30,6 | 166,6 km/t
|
Nürburgring | Jim Clark | Lotus-Climax | 1965 | 8.24,1 | 162,8 km/t
|
Brands Hatch | Jack Brabham | Brabham-Repco | 1966 | 1.37,0 | 158,2 km/t
|
México | Richie Ginther | Honda | 1966 | 1.53,75 | 158,24 km/t
|
Monaco | Lorenzo Bandini | Ferrari | 1966 | 1.29,8 | 126,0 km/t
|
Aikavertailu edelliseen kauteen
Rata | Paalupaikka | Nopein kierros
|
---|
1965 | 1966 | Muutos | 1965 | 1966 | Muutos
|
---|
Monaco | 1.32,5 | 1.29,9 | −2,6 | 1.31,7 | 1.29,8 | −1,9
|
Spa | 3.45,4 | 3.38,0 | −7,4 | 4.12,9 | 4.18,7 | +5,8
|
Reims ** | – | 2.07,8 | – | – | 2.11,3 | –
|
Brands Hatch ** | – | 1.34,5 | – | – | 1.37,0 | –
|
Zandvoort | 1.30,7 | 1.28,1 | −2,6 | 1.30,6 | 1.30,6 | +0,0
|
Nürburgring | 8.22,7 | 8.16,5 | −6,2 | 8.24,1 | 8.49,0 | +24,9
|
Monza | 1.35,9 | 1.31,3 | −4,6 | 1.36,4 | 1.32,4 | −4,0
|
Watkins Glen | 1.11,25 | 1.08,42 | −2,83 | 1.11,9 | 1.09,67 | −2,2
|
México | 1.56,17 | 1.53,18 | −2,99 | 1.55,84 | 1.53,75 | −2,09
|
** rata ei mukana edellisellä kaudella