Radat 1962
Pituudet
Sija | Rata | Maa | Pituus
|
---|
1. | Nürburgring | Saksa | 22 810 m
|
2. | Spa | Belgia | 14 100 m
|
3. | Rouen | Ranska | 6 542 m
|
4. | Monza | Italia | 5 750 m
|
5. | Aintree | Britannia | 4 828 m
|
6. | Zandvoort | Hollanti | 4 193 m
|
7. | East London | Etelä-Afrikka | 3 919 m
|
8. | Watkins Glen | Yhdysvallat | 3 701 m
|
9. | Monaco | Monaco | 3 145 m
|
Keskipituus | 7 665 m
|
Rataennätykset
Rata | Kuljettaja | Auto | Vuosi | Aika | Keskinopeus
|
---|
Spa (14100 m) | Phil Hill | Ferrari | 1960 | 3.51,9 | 218,8 km/t
|
Innes Ireland | Lotus-Climax | 1960 | 3.51,9 | 218,8 km/t
|
Jack Brabham | Cooper-Climax | 1960 | 3.51,9 | 218,8 km/t
|
Monza | Phil Hill | Ferrari | 1959 | 1.40,4 | 206,1 km/t
|
Watkins Glen | Jim Clark | Lotus-Climax | 1962 | 1.15,0 | 177,6 km/t
|
Rouen | Graham Hill | BRM | 1962 | 2.16,9 | 172,0 km/t
|
Zandvoort | Stirling Moss | Lotus-Climax | 1960 | 1.33,8 | 160,9 km/t
|
East London ** | Jim Clark | Lotus-Climax | 1962 | 1.31,0 | 155,0 km/t
|
Nürburgring | Phil Hill | Ferrari | 1961 | 8.57,8 | 152,6 km/t
|
Aintree | Jim Clark | Lotus-Climax | 1962 | 1.55,0 | 151,1 km/t
|
Monaco | Jim Clark | Lotus-Climax | 1962 | 1.35,5 | 118,5 km/t
|
** uusi rata
Aikavertailu edelliseen kauteen
Rata | Paalupaikka | Nopein kierros
|
---|
1961 | 1962 | Muutos | 1961 | 1962 | Muutos
|
---|
Zandvoort | 1.35,7 | 1.32,5 | −3,2 | 1.35,5 | 1.34,4 | −1,1
|
Monaco | 1.39,1 | 1.35,4 | −3,7 | 1.36,3 | 1.35,5 | −0,8
|
Spa | 3.59,3 | 3.57,0 | −2,3 | 3.59,8 | 3.55,6 | −4,2
|
Rouen ** | – | 2.14,8 | – | – | 2.16,9 | –
|
Aintree | 1.58,8 | 1.53,6 | −5,2 | 1.57,8 | 1.55,0 | −2,8
|
Nürburgring | 8.55,2 | 8.47,2 | −8,0 | 8.57,8 | 10.12,2 | +1.14,4
|
Monza * | 2.46,3 | 1.40,35 | −1.05,9 | 2.48,4 | 1.42,3 | −1.06,1
|
Watkins Glen | 1.17,0 | 1.15,8 | −1,2 | 1.18,2 | 1.15,0 | −3,2
|
East London ** | – | 1.29,3 | – | – | 1.31,0 | –
|
* rata muuttunut edellisestä kaudesta
** rata ei mukana edellisellä kaudella