Radat 1953
Pituudet
Sija | Rata | Maa | Pituus
|
---|
1. | Nürburgring | Saksa | 22 810 m
|
2. | Spa | Belgia | 14 120 m
|
3. | Reims | Ranska | 8 347 m
|
4. | Bremgarten | Sveitsi | 7 280 m
|
5. | Monza | Italia | 6 300 m
|
6. | Silverstone | Britannia | 4 710 m
|
7. | Zandvoort | Hollanti | 4 193 m
|
8. | Buenos Aires | Argentiina | 3 912 m
|
Keskipituus | 8 959 m
|
Rataennätykset
Rata | Kuljettaja | Auto | Vuosi | Aika | Keskinopeus
|
---|
Monza | Giuseppe Farina | Alfa Romeo | 1951 | 1.56,5 | 194,6 km/t
|
Spa | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | 1951 | 4.22,1 | 193,9 km/t
|
Reims * | Juan Manuel Fangio | Maserati | 1953 | 2.41,0 | 186,6 km/t
|
Bremgarten | Alberto Ascari | Ferrari | 1953 | 2.41,3 | 162,4 km/t
|
Silverstone (4710 m) | José Froilán González | Maserati | 1953 | 1.50 | 154 km/t
|
Alberto Ascari | Ferrari | 1953 | 1.50 | 154 km/t
|
Nürburgring | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | 1951 | 9.55,8 | 137,8 km/t
|
Zandvoort | Alberto Ascari | Ferrari | 1952 | 1.49,8 | 137,4 km/t
|
Buenos Aires ** | Alberto Ascari | Ferrari | 1953 | 1.48,4 | 129,9 km/t
|
* rata muuttunut aiemmista kilpailuista
** uusi rata
Aikavertailu edelliseen kauteen
Rata | Paalupaikka | Nopein kierros
|
---|
1952 | 1953 | Muutos | 1952 | 1953 | Muutos
|
---|
Buenos Aires ** | – | 1.55,4 | – | – | 1.48,4 | –
|
Zandvoort | 1.46,5 | 1.51,1 | +4,6 | 1.49,8 | 1.52,8 | +3,0
|
Spa | 4.37 | 4.30 | −7 | 4.55 | 4.34 | −21
|
Reims ** | – | 2.41,2 | – | – | 2.41,0 | –
|
Silverstone | 1.50 | 1.48 | −2 | 1.52 | 1.50 | −2
|
Nürburgring | 10.04,4 | 9.59,8 | −4,6 | 10.05,1 | 9.56,0 | −9,1
|
Bremgarten | 2.47,5 | 2.40,1 | −7,4 | 2.49,1 | 2.41,3 | −7,8
|
Monza | 2.05,7 | 2.02,7 | −3,0 | 2.06,1 | 2.04,5 | −1,6
|
** rata ei mukana edellisellä kaudella